Hjemmetrening 4

Oppvarming

Kjør oppvarmingen i ca 7-8 minutter

Teknikk

Bevegelse og rotasjon:
Sørg for god bevegelse i overkroppen, samtidig som du beveger bena som om du skulle beveget deg i guard. Beveg bein og skuldre koordinert slik jeg viser i videoen.

Start sakte og jobb opp til et høyere tempo. 3 x 1 minutt.

Hjernetrim og koordinasjon:
Her setter vi sammen flere bevegelser. Legg merke til bytte av guard og bytte av ben når vi går ned i utfall.

Repeter både høyre og venstre guard 10 ganger i hvert av de tre videoklippene.

Ta opp video 🙂

Jeg vil gjerne at du tar opp en liten video og sender meg slik at vi kan jobbe med progresjon én til én. Send den til Drammen Krav Maga i Messenger.

Styrketrening

Dette er en sirkeltrening med fire forskjellige øvelser.

  • Gjenta øvelsene 4 ganger
  • Hold hver øvelse i 30 sekunder
  • Hvil i 15 sekunder mellom hver øvelse
  • Justere tidsintervallet hvis det blir for lett eller tungt

Her er øvelsene listet opp:

  • Hofteløft
  • Magevipp med armer
  • Spensthopp
  • Dips

Tøy ut

Bruk litt tid på å tøye godt ut. Det hjelper også på smidigheten din slik at du etter hvert kan sparke høyere og generelt bevege deg friere.